Orthopedagoog, Sociale vaardigheidstaining, Autisme/gedragsproblemen, Beeldcoach, LG/LZK/MG
Als orthopedagoog op een mytyl- en tyltylschool en bij Steunpunt Onderwijs Noord doe ik kennis en ervaring op die ik bij beide instanties goed kan combineren en uitwisselen. In mijn werk bij Steunpunt Onderwijs Noord ben ik betrokken bij onderwijs-hulpvragen rondom leerlingen met een lichamelijke of meervoudige beperking, langdurig zieke leerlingen en/of leerlingen met autisme. Ik gebruik expres het woord ‘rondom’, omdat zowel de leerling als de omgeving – zoals de leerkracht, ouders en soms de groep – een rol spelen in de zoektocht naar de antwoorden op deze hulpvragen. Samen vinden we de mogelijkheden om belemmeringen te verhelpen, door hiermee te leren omgaan of door ze te compenseren. Door een helder beeld te krijgen van wat er gebeurt, kunnen we op zoek gaan naar een aanpak die past bij de leerling en de dagelijkse schoolse praktijk. Zodat de leerling met plezier naar school gaat en zich samen met de omgeving verder kan ontwikkelen.