Beelden vertellen
Ik zag wat er gebeurde op de momenten dat het goed ging.
Nu weet ik wat ik de volgende keer kan doen als het lastig is.

Beelden zeggen meer dan woorden,  ze laten direct duidelijk zien wat er aan de hand is.
Beelden geven veel informatie over de onderlinge communicatie en de manier waarop je met elkaar omgaat.

In de klas of in contact met leerlingen zijn er situaties waarin de communicatie niet verloopt zoals je zou willen
of heeft je handelen niet het gewenste effect. Je vraagt je af, “Wat vertelt deze leerling mij met zijn gedrag?”,
immers alle gedrag is communicatie.

Een leraar kan bijvoorbeeld begeleid worden met zijn klassenmanagement of in zijn of haar contact met de leerling(en),
maar ook een leerling zelf kan begeleid worden met beeldbegeleiding.

Tijdens de beeldbegeleiding bekijk je samen met de begeleider de video-opnames en worden de beelden besproken.
Je observeert jezelf en de situatie waarin je verandering wilt.
Wat gebeurde er, wat was de aanleiding en wat leverde het op?
We staan stil bij de momenten waarop het goed gaat.
Kortom, wat heb jij in huis wat je de volgende keer in deze situatie in kan zetten.

Tijdens het traject zoeken we het antwoord op de volgende vragen:

  • “Waar werk ik naartoe?”
  • “Wat valt op?”
  • “Wat ga ik doen?”
  • “Ik ben tevreden met…”

Aan het eind van een traject beeldbegeleiding heb je inzicht in je eigen “tools”, zodat je deze in de toekomst inzet.
Je weet wat werkt en doet daar meer van.

Meer informatie of beeldbegeleiding aanvragen?
Gebruik dan ons contactformulier, bel ons op 0512-381254 of mail ons op info@steunpuntonderwijsnoord.nl